Wielowymiarowa współpraca
Ścisła współpraca z lokalną społecznością jest jednym z priorytetów działalności CSR centrów handlowych należących do Newbridge, zwłaszcza w czasie pandemii. Obiekty takie jak Nowe Czyżyny, Nowe Bielawy i Nowa Górna coraz mocniej angażują się w projekty organizowane razem z lokalnymi organizacjami. Same również wychodzą z własnymi inicjatywami.
- To wypływa wprost z charakteru naszych obiektów. Jako sąsiedzkie centra convenience znajdujemy się w centrum życia lokalnych społeczności, staramy się więc w tym życiu aktywnie uczestniczyć, wspierając ważne dla nas i naszych sąsiadów inicjatywy - mówi Marta Drzewiecka, Portfolio Property & Marketing Manager Newbridge.
- To wsparcie jest wielowymiarowe. Włączamy się zarówno w projekty związane m.in. z ochroną środowiska, zdrowiem, sytuacją schronisk czy edukacją, jak również w przedsięwzięcia bezpośrednio związane z COVID-19 i skutkami społecznymi, jakie niesie pandemia - dodaje.
I faktycznie, tylko w tym roku Newbridge wsparł kilka ważnych lokalnych inicjatyw w 3 miastach. Przykład? Na początku pandemii centra zorganizowały specjalne dostawy żywności i środków czystości do szpitali w Krakowie, Toruniu i Łodzi. W maju z kolei zorganizowano zbiórkę jedzenia i środków higieny dla medyków z kolejnych placówek.
Poprzez swoje social media centra apelują także do klientów m.in. o zbiórkę osocza czy wsparcie dla seniorów, pokazując jak go udzielić. Z kolei w ramach działającego w Nowej Górnej "Punktu Lokalnych Inicjatyw Społecznych" wspólnie z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Łodzi zorganizowano akcję mającą na celu m.in. poszukiwanie kandydatów na rodziców zastępczych. Zwrócono także uwagę na sytuację dzieci adopcyjnych w dobie COVID-19.
- Staramy się być aktywni na wielu polach. Organizujemy pomoc zarówno bezpośrednio, jak i wspieramy ważne inicjatywy, m.in. akcję łódzkiego MOPS-u. Angażujemy przy tym zarówno naszych najemców, jak i klientów. Ta skala zaangażowana jest unikalna - mówi Drzewiecka.
Mikołajki pomogły blisko 150 dzieciom i mamom
Widać to chociażby po ostatniej akcji mikołajkowej Newbridge. W przeciwieństwie do wielu centrów handlowych, inwestor w tym roku nie zrezygnował z atrakcji mikołajkowych. Spotkanie ze św. Mikołajem odbyło się we wszystkich 3 centrach, miało jednak inny charakter.
- Tegoroczne mikołajki były u nas charytatywne. Oprócz tego, że najmłodsi z zachowaniem dystansu społecznego i reżimu sanitarnego mogli spotkać się ze św. Mikołajem, przede wszystkim zachęcaliśmy do pomocy dzieciom, które takiego wsparcia potrzebują. Na pasażach naszych centrów przy strefie Św. Mikołaja ustawione zostały kosze, do których każdy mógł włożyć zakupiony upominek. Tego samego dnia zebrane prezenty przekazaliśmy dzieciom i ich mamom - mówi Drzewiecka.
Wcześniej centra handlowe zapytały podopiecznych Domu Dziecka Siemacha Spot 24/7 w Krakowie, Fundacji Pomocy Samotnym Matkom w Toruniu i Domu Samotnej Matki w Łodzi, co chcieli by dostać od św. Mikołaja. Na listach, które poznali także klienci znalazły się m.in. książki, klocki Lego, kosmetyki, pluszaki czy słodycze.
Efekt? Dzięki pomocy i zaangażowaniu klientów udało się przygotować prezenty dla blisko 150 dzieci i mam. Oprócz klientów, którzy przekazali część swoich zakupów, wydarzenie wsparło aż 9 marek, w tym Carrefour, Flying Tiger Copenhagen, Douglas, Big Star, Semilac, Gama, Rebel Electro, Ziaja i Silcare.
Tagi: Newbridge, Nowe Czyżyny, Nowe Bielawy, Nowa Górna
Źródło: Newbridge Poland/Guarana PR
Newbridge Poland to spółka założona w 2015 roku przez międzynarodową grupę Somerston, skupiająca się na inwestowaniu w centra handlowe typy ‘convenience’ oraz parki handlowe. Obecnie Newbridge jest właścicielem sześciu obiektów handlowych w Polsce: Centrum Nowe Czyżyny w Krakowie, Centrum Nowe Bielawy w Toruniu, Centrum Nowa Górna w Łodzi oraz Parków Handlowych Newbridge, zlokalizowanych w Grodzisku Mazowieckim, Włocławku i Namysłowie. Więcej informacji: newbridge.com.pl