Centra Newbridge coraz bliżej wyników z ubiegłego roku Opublikowano 27 sierpnia 2020
Trzy miesiące wystarczyły centrom convenience z portfela Newbridge, aby zacząć zbliżać się do footfall'u z roku ubiegłego. Obiekty w Krakowie, Toruniu i Łodzi znacznie szybciej odzyskują klientów, niż inne centra handlowe tego formatu. Rosną także wydatki klientów.

Wciąż przybywa klientów

Od zniesienia lockdownu rośnie liczba klientów w centrach Nowe Czyżyny w Krakowie, Nowe Bielawy w Toruniu i Nowa Górna w Łodzi. Sam tylko maj przyniósł powrót 80% robiących zakupy. Czerwiec umocnił ten trend, przynosząc wyniki sięgające blisko 90 proc. wyników z czerwca roku ubiegłego. Lipiec zaowocował kolejnymi wzrostami. W porównaniu do wyników z lipca ubiegłego roku, do Nowych Bielaw powróciło ponad 90 proc. klientów. Także w Nowych Czyżynach lipcowy footfall kolejny miesiąc z rzędu zbliżył się do poziomu 90 proc. ubiegłorocznego. Zyskała także Nowa Górna w Łodzi.

- Dynamika rosnącego footfall’u w centrach Newbridge jest większa niż w większości obiektów tego formatu na rynku. Co więcej, to tempo nie słabnie. Tutaj nie ma już mowy o chwilowym wzroście spowodowanym "odmrożeniem" oferty. Wyraźnie widać, że sytuacja wraca do normy, a ruch w centrach stabilizuje się. Przed nami wciąż jednak wiele pracy, aby utrzymać tę tendencję  - mówi Marta Drzewiecka, Portfolio Property & Marketing Manager w Newbridge Poland.

Rosną obroty najemców

Powrót klientów to nie jedyna pozytywna informacja jaka płynie z Newbridge. Klienci, którzy odwiedzają centra inwestora wydają w nich coraz więcej. Wszystkie trzy obiekty zanotowały w lipcu wzrost obrotów przypadających na jednego klienta. W Nowych Bielawach skoczyły one o ponad 16,3 proc. w stosunku do lipca ubiegłego roku, w Nowych Czyżynach o ponad 14 proc., a w Nowej Górnej o blisko 7,6 proc.

- Wyraźnie obserwujemy wzrost wydatków klientów i to już kolejny miesiąc z rzędu. Lipiec przyniósł wzmocnienie się tego pozytywnego trendu. Spora w tym zasługa bardzo intensywnego sezonu wyprzedażowego, ale także zmian w zachowaniach konsumentów. Szybkie i celowe zakupy powoli wypiera znów dłuższy shopping - mówi Drzewiecka.

Convenience atrakcyjniejsze?

Zdaniem Drzewieckiej, wpływ na skuteczną walkę z koronakryzysem w centrach Newbridge ma dziś kilka czynników. - Nie rozczarowaliśmy klientów. Już od maja nasza oferta dostępna była niemal w komplecie. Od czerwca z kolei działa 100 proc. sklepów, punktów usługowych i lokali gastronomicznych. Nie zmagamy się więc z "dziurami" w ofercie, jakie powstały w wielu centrach po pandemii - mówi.

- Ponadto, wszystkie nasze obiekty wpisały się w nowy, silny trend konsumencki na rynku retail, który pojawił się wraz ze zniesieniem lockdown'u. Coraz więcej osób, chcąc poczuć się bezpiecznie na zakupach, zaczęło wybierać mniejsze, lokalne centra convenience, ale z dość szeroką ofertą, dającą możliwość zrobienia wszystkich niezbędnych zakupów w jednym miejscu - dodaje.

Nie bez znaczenia było także bezpieczeństwo. - Nasi klienci poczuli się u nas bezpiecznie i wrócili. Pomogła w tym zarówno sprawnie przeprowadzona kampania informacyjna, która oswoiła klienta z nowymi zasadami, jak również zaangażowanie się naszych najemców w ten proces. W efekcie, klient, który nas odwiedza wie, jakie zasady u nas panują i nie czuje się nimi zaskoczony - mówi Drzewiecka.

Post-covidowym wynikom Newbridge sprzyja także sytuacja na rynku. Od maja obserwuje się ponowny przepływ klientów ze sklepów internetowych do stacjonarnych. Rośnie także poczucie bezpieczeństwa klientów. Wg PRCH aż 79 proc. kupujących w galeriach czuje się tam bezpiecznie. Nie bez znaczenia dla wyników jest także intensywny sezon wyprzedaży obfitujący w rekordowo wysokie przeceny. Poluzowanie obostrzeń pozwoliło także wrócić do działalności marketingowej, w tym do organizacji wydarzeń aktywizujących footfall.

 

 

Tagi: Newbridge Poland, Nowe Czyżyny, Nowe Bielawy, Nowa Górna

 

Źródło: Newbridge Poland/Guarana PR

Newbridge Poland to spółka założona w 2015 roku przez międzynarodową grupę Somerston, skupiająca się na inwestowaniu w centra handlowe typy ‘convenience’ oraz parki handlowe.  Obecnie Newbridge jest właścicielem sześciu obiektów handlowych w Polsce: Centrum Nowe Czyżyny w Krakowie, Centrum Nowe Bielawy w Toruniu, Centrum Nowa Górna w Łodzi oraz Parków Handlowych Newbridge, zlokalizowanych w Grodzisku Mazowieckim, Włocławku i Namysłowie. Więcej informacji: newbridge.com.pl

 

Przypisane branże