Czerwcowe wyniki footfall w centrach Newbridge znacznie powyżej trendu rynkowego
Opublikowano 7 lipca 2020
Mocne majowe otwarcie po lockdownie, jakie zanotowały centra Newbridge, zaprocentowało także w czerwcu. Przez cały miesiąc Nowe Czyżyny, Nowe Bielawy i Nowa Górna umacniały swój footfall. Podobnie jak w maju, tak i w czerwcu ruch w nich był powyżej tego, jaki Polska Rada Centrów Handlowych obserwuje w małych i średnich centrach handlowych.
- Maj oraz czerwiec pokazują nam, że nagły wzrost liczby klientów, który zanotowaliśmy po zniesieniu ograniczeń, nie był tylko chwilowym szczytem wynikającym z powrotu do konsumpcji czy "revange spending'u", ale trendem, który został z nami na dłużej. W efekcie, w minionym miesiącu, zaczęliśmy się coraz bardziej zbliżać do wyników sprzed roku - mówi Marta Drzewiecka, Marketing & Customer Experience Manager w Newbridge.
I faktycznie, w pod koniec czerwca footfall centrów należących do Newbridge sięgał nawet 95%, w stosunku do minionego roku. W poszczególne dni zaczęto także notować większy ruch niż w 2019 r. Co ciekawe, przez cały miesiąc footfall centrów Newbridge był o około 10% wyższy od trendu prezentowanego przez Polską Radę Centrów Handlowych dla grupy małych średnich centrów w Polsce (do 40 tys. m kw.).
Najwięcej klientów wróciło do centrum handlowego Nowe Czyżyny w Krakowie, które jest jednocześnie największym obiektem w portfolio Newbridge. Tutaj średni fooftall w czerwcu, rok do roku, kształtował się na poziomie blisko 90%. Dla porównania w maju, rok do roku, wynosił on średnio 80% i był dwukrotnie wyższy niż prognozy analityków z końca kwietnia.
Czerwiec przyniósł także kilka innych pozytywnych sygnałów. W trzecim tygodniu footfall, rok do roku, sięgnął poziomu aż 95%. Ostatni tydzień minionego miesiąca z kolei osiągnął on pułap 91%, stabilizując się powyżej 90%. W tym samym czasie, jak wynika z danych publikowanych przez PRCH, rynek zmagał się z przekroczeniem progu 80%.
- Wyniki, jakie dziś osiągamy w Nowych Czyżynach wciąż pozostają poza zasięgiem nie tylko centrów o podobnym formacie, ale także dużych, doskonale rozpoznawalnych na rynku obiektów, których oferta oparta jest głównie na modzie i rozrywce. To zwraca uwagę na ten segment rynku retail - mówi Drzewiecka.
Ale ruch rośnie nie tylko w Nowych Czyżynach, lecz także w Nowych Bielawach w Toruniu. W stosunku do roku ubiegłego w czerwcu br. roku toruńskie centrum odwiedziło ponad 88% klientów. To wzrost w stosunku do maja o ponad 8-punktów procentowym. Również Nowa Górna w Łodzi odzyskuje klientów. W maju wróciło tu na zakupy blisko 80% klientów, w czerwcu już ponad 84%.
Skąd to ożywienie?
Jak przekonuje przedstawicielka Newbridge, za stabilnym wzrostem footfall'u i dobrymi wynikami centrów Newbridge stoi dziś kilka czynników, które wyróżniają te obiekty. - Procentuje sąsiedzki charakter naszych centrów, a także sam format convenience. Dane z rynku pokazują, że rośnie popularność mniejszych obiektów, w których klienci czują się bezpieczniej - mówi.
- Ponadto magnesem jest oferta. W odróżnieniu od wielu dużych galerii, my już w maju wróciliśmy z kompletną ofertą, która nie uległa zmianie. Klienci przyzwyczajeni do zakupów u nas mogli więc znaleźć te same sklepy i marki, co przed lockdownem. Uniknęliśmy więc sytuacji, w której ktoś byłby rozczarowany np. z powodu
zamkniętego sklepu - dodaje.
Zaprocentował także aktywny marketing, jaki Newbridge prowadził zarówno w czasie lockdownu, jak i po jego zniesieniu. W maju we wszystkich centrach zrealizowano kampanie wizerunkowe promujące ofertę najemców. Działania oparto głównie na aktywności online, a w Nowych Czyżynach i Nowych Bielawach włączono dodatkowo outdoor.
Nie zapomniano także o wsparciu dla społeczności lokalnych. W maju rozdano 15 tys. maseczek przygotowanych dla klientów 3 obiektów. Prowadzono także zbiórki żywności na rzecz lokalnych szpitali.
W czerwcu z kolei wystartowały kampanie wyprzedażowe, które również objęły 3 obiekty. Podobnie, jak wcześniej, tak i tu oparto je na działaniach online i outdoorze.
Centra Newbridge z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa powoli wracają także do aktywności eventowej. Pierwszym wydarzeniem, które zorganizowano był zlot food trucków w Nowych Czyżynach. Ten odbył się pod koniec czerwca.
Zdaniem Drzewieckiej, wyniki, które już teraz obserwuje się w centrach Newbridge są dobrą prognozą na sezon wakacyjny. - Ruch rośnie stabilnie. Sezon wyprzedażowy, a także powrót chociażby do aktywności eventowej w nowych warunkach z całą pewnością przyniesie dalsze wzrosty. Już dziś w wybrane dni footfall zbliża się do wyników z zeszłego roku, a w niektóre dni nawet go przewyższa - dodaje.
Tagi: Newbridge Poland, Nowe Czyżyny, Nowe Bielawy, Nowa Górna
Źródło: Newbridge Poland/Guarana PR
Newbridge Poland to spółka założona w 2015 roku przez międzynarodową grupę Somerston, skupiająca się na inwestowaniu w centra handlowe typy ‘convenience’ oraz parki handlowe. Obecnie Newbridge jest właścicielem sześciu obiektów handlowych w Polsce: Centrum Nowe Czyżyny w Krakowie, Centrum Nowe Bielawy w Toruniu, Centrum Nowa Górna w Łodzi oraz Parków Handlowych Newbridge, zlokalizowanych w Grodzisku Mazowieckim, Włocławku i Namysłowie. Więcej informacji: newbridge.com.pl
Zdjęcia do pobrania
Wypowiedział się ekspertMarta DrzewieckaDirector w firmie Greenman Poland
Przypisane branże