Newbridge zainwestuje w edukację ekologiczną klientów. Rusza program "Eco Smart" Opublikowano 11 marca 2020
Centra handlowe coraz częściej stawiają na edukację ekologiczną klienta. Niestety najczęściej ogranicza się to do jednorazowych akcji. Inaczej do tematu postanowiła podejść firma Newbridge. W trzech centrach należących do inwestora wdrażany jest właśnie długofalowy program edukacji ekologicznej "Eco Smart".

Newbridge pokaże klientom swoich centrów handlowych, jak być eko i to każdego dnia. Pomoże w tym innowacyjny program edukacji ekologicznej "Eco Smart", który już od marca br. realizowany będzie w Nowych Czyżynach w Krakowie, Nowych Bielawach w Toruniu oraz Nowej Górnej w Łodzi.

Na projekt złoży się seria warsztatów ekologicznych oraz wydarzeń i inicjatyw dedykowanych zrównoważonemu rozwojowi, kierowanych do osób w różnym wieku. Sam projekt ma na celu przede wszystkim zapewnić wiedzę, o tym jak zminimalizować swój negatywny wpływ na środowisko naturalne.

- "Eco Smart” to program bez szumnych haseł, który skupia się na przekazaniu praktycznej wiedzy. Poprzez warsztaty pokażemy, jak każdy z nas, każdego dnia i w każdej sytuacji może zadbać o kondycję planety, wykonując proste czynności, które z czasem mogą stać się naszym nawykiem - mówi Marta Drzewiecka, Marketing & Customer Experience Manager Newbridge Poland.

- Chcemy zwrócić uwagę m.in. na to, jak robiąc zwykłe zakupy spożywcze lub odwiedzając restaurację nie generować kolejnych śmieci, zwłaszcza z kategorii single-use. Nauczymy więc klientów ograniczania ilości plastiku w koszyku zakupowym oraz pokażemy, jak właściwie segregować śmieci. Pójdziemy także o krok dalej - kontynuuje.

- Dostarczymy wiedzy o tym, jak oszczędzać wodę i energię w domu, a także jaką rolę w naszym eko życiu może pełnić upcycle, zero waste czy thrifting, zwłaszcza ubrań i mebli. Przybliżmy także klientom tematykę związaną ze zdrową żywnością bio. Poszukamy także dobrych praktyk w naszych lokalnych społecznościach i nagrodzimy je. W planach mamy również liczne akcje partnerskie  - mówi.

W osiągnięciu tego pomogą zarówno treści edukacyjne, które pojawią się na pasażach centrów handlowych np.  w formie plakatów,  jak również wydarzenia, jakie zaplanował Newbridge na cały 2020 rok. Kalendarz "Eco Smart" wypełnią bowiem warsztaty dla dzieci i dorosłych poświęcone m.in. segregacji śmieci i ograniczeniu zużycia energii, ale także inne wydarzenia, w tym eko pikniki i akcje z udziałem lokalnej społeczności, w tym szkół. Część wydarzeń realizowana będzie we współpracy z partnerami m.in. z Leroy Merlin i Carrefour.

- Nasz projekt to z jednej strony akcja uświadamiająca klienta, z drugiej dająca praktyczne narzędzie. Wiedza w ramach programu "Eco Smart" przekazywana będzie kilkoma torami. Z jednej strony będą to informacje, jakie klient znajdzie na pasażu w centrum handlowym, z drugiej będą to akcje, w których można nauczyć się dobrych praktyk i przekazać je dalej np. domownikom - mówi Drzewiecka.

- Całość traktujemy jak inwestycję. Jesteśmy świadomi tego, że wiedza na temat odpowiedzialności za środowisko naturalne powinna do konsumenta płynąć z różnych źródeł, często także z tych mniej oczywistych. Dlatego też przyłączamy się do tych starań, których celem jest przyszłość naszej planety - dodaje.

Organizatorzy nie ukrywają też, że projekt chociaż kierowany jest do wszystkich klientów, bez względu na wiek, to mocno skupi się na edukacji rodzin i najmłodszych.  - "Eco Smart" przyświeca idea wychowania w świadomości, jak być eko. Mocno wierzymy w to, że dzieci uczestnicząc w warsztatach ze swoimi rówieśnikami, zafascynują się tematem, a przez to staną się np. katalizatorem zmian w swoich domach - dodaje.

Projekt, który inicjuje Newbridge wpisuje się w globalny trend, który obecny jest w coraz większej liczbie centrów handlowych, także w  Polsce. Te nie tylko inwestują w technologie i rozwiązania eko, ale także coraz mocniej stawiają na edukację ekologiczną klienta. Powód?

- Według WWF, rocznie Polacy zużywają średnio 390 foliówek, Duńczycy 4! Programem "Eco Smart" chcemy dołożyć swoją cegiełkę w dążeniu do zmniejszenia ich liczby, tym bardziej, że większość torebek zabierana jest podczas zakupów. Do tego należy doliczyć jeszcze słomki, kubki i inne opakowania. Jako centrum handlowe czujemy się więc odpowiedzialni za to, aby powiedzieć klientom, co mogą zrobić z tym problemem - mówi.

Program "Eco Smart" to już kolejne działanie na polu ekologii ze strony Newbridge. Na początku tego roku centra Nowe Czyżyny w Krakowie oraz Nowe Bielawy w Toruniu uzyskały certyfikaty BREEAM In-Use, uzyskując wynik "very good". W centrach pojawiły się liczne inwestycje oraz wdrożono nowe polityki zrównoważonego rozwoju. Wśród inwestycji na uwagę zasługuje m.in. ustawienie aż 60 donic z roślinnością wokół Nowych Czyżyn. Wśród posadzonych roślin znaleźć można także przyjazne pszczołom i ptakom.

Tagi: Newbridge Poland, Nowe Czyżyny, Nowe Bielawy, Nowa Górna

 

Źródło: Newbridge Poland/Guarana PR

Newbridge Poland to spółka założona w 2015 roku przez międzynarodową grupę Somerston, skupiająca się na inwestowaniu w centra handlowe typy ‘convenience’ oraz parki handlowe.  Obecnie Newbridge jest właścicielem sześciu obiektów handlowych w Polsce: Centrum Nowe Czyżyny w Krakowie, Centrum Nowe Bielawy w Toruniu, Centrum Nowa Górna w Łodzi oraz Parków Handlowych Newbridge, zlokalizowanych w Grodzisku Mazowieckim, Włocławku i Namysłowie. Więcej informacji: newbridge.com.pl

Przypisane branże