Klienci centrów Newbridge wydają coraz więcej. Inwestor podsumowuje I półrocze 2019 r. Opublikowano 23 sierpnia 2019
Pierwsze półrocze 2019 roku przynosi trzem centrom należącym do Newbridge Poland znaczący wzrost wydatków klientów. Powód? Pozytywne zmiany, jakie zachodzą w centrach w Krakowie, Toruniu i Łodzi.



Obroty per customer  idą w górę
Klient centrów handlowych Newbridge Poland wydaje w nich coraz więcej! W CH Czyżyny w Krakowie obroty przypadające na jednego klienta w pierwszej połowie 2019 roku, w porównaniu do pierwszej połowy 2018 roku, wzrosły o ponad 12 proc. Podobny wynik inwestor zanotował także w CH Guliwer w Łodzi. Tam również obroty przypadające na jednego klienta również wzrosły o ok. 12 proc.  Powody do zadowolenia mają także sklepy obecne CH Bielawy. W okresie od stycznia do czerwca obroty per customer wzrosły w toruńskim centrum handlowym  o 7,5 proc.

- W centrach Newbridge obserwuje dziś umacniający się trend wzrostu wydatków klienta. Ten coraz chętniej i coraz więcej u nas wydaje, co wyraźnie odczuwają nasi najemcy. Wyniki za I półrocze br. pokazują także,  że zakupy naszego klienta stały się zdecydowanie bardziej konkretne, a same centra są chętniej wybierane chociażby ze względu na obecność określonych marek. Zyskują na tym zarówno sklepy działające u nas od lat, które klient kojarzy z konkretnym obiektem, jak również nowe brandy, które niedawno debiutowały. To ostatnie cieszy szczególnie, bo pokazuje, że rynek otwarty jest na zmiany - mówi Elwira Pyrkowska, Asset Manager w Newbridge Poland.

Zmiany w ofercie procentują
Zmian w Newbridge nie brakuje. Wszystkie trzy centra handlowe przechodzą od ponad roku gruntowną modernizację. Wdrażana jest także nowa strategia leasingu, w efekcie czego odświeżany  i poszerzany jest tenant-mix. Tylko I półrocze tego roku we wszystkich trzech obiektach przyniosło aż 11 nowych umów najmu na łączną powierzchnię blisko 2,1 tys. m kw. GLA, a także 14 przedłużeń na łączną powierzchnię ponad 3,7 tys. m kw. GLA.

Oferta centrów wzbogaciła się o takie marki jak m.in. home&you, Orsay, Big Star, Pierre Cardin czy kawiarnię Nakielny. Dodatkowo w CH Bielawy otwarty został optyk Kodano, który obecny jest też w CH Czyżyny. Oferta wzbogaciła się również o lokalne brandy: Cukiernię Bartkowscy oraz Marii Styl.  We wszystkich obiektach poszerzona została także oferta wysp handlowych. Wśród nowych najemców, którzy wybrali taką formę obecności w centrach Newbridge znaleźć można m.in. IQOS, Semilac czy Crazy Bubble.

- Atrakcyjna, w dodatku stale rozwijana i dopełniana oferta to dziś najmocniejsza strona naszych obiektów. Nasi klienci doceniają tenant-mix, który można znaleźć w centrach od lat. Z entuzjazmem przyjmują także nowości, co widać chociażby w obrotach najemców, którzy pojawili się w I półroczu. Rosnące wydatki i obroty to także dowód na to, że klientom podoba się nowy model oferty convenience, który tworzymy. Z jednej strony oparty jest on na popularnym operatorze spożywczym, czyli Carrefour. Z drugiej, na mocno rozwiniętej ofercie modowej, usługowej, wyposażenia wnętrz czy gastronomii - mówi Pyrkowska.

Ale nie tylko oferta wpływa na obroty. Także to, jak nieruchomości zmieniają swój wygląd. W CH Bielawy i CH Czyżyny wymieniono całe posadzki. Obiekty zyskały także nowe strefy wypoczynku oraz food court’y, pojawiła się także nowa mała architektura oraz biblioteczki bookcrossingowe. Dodatkowo w CH Czyżyny powstał wewnętrzny plac zabaw oraz strefa chill out przed centrum handlowym.

- Rozwijamy nasze customer experience, pokazując klientom, że centrum convenience może być miejscem nie tylko robienia szybkich zakupów, ale także spędzania czasu wolnego. Inwestujemy przy tym w otoczenie zakupowe i kolejne atrakcje dla klienta. Te działania, nastawione na długofalowy efekt, już dziś przynoszą pierwsze rezultaty. Nasi klienci chętniej spędzają swój czas w naszych centrach, chętniej zatem robią u nas zakupy, wydają także więcej w sklepach. Stopniowo wydłuża się także czas spędzany w centrach handlowych, zwłaszcza w Krakowie i Toruniu. Pojawiają się także nowe motywy wizyt, wśród nich np. odwiedzenie restauracji w porze lunchu czy skorzystanie z szerokiej oferty usługowej. To już znajduje odzwierciedlenie w obrotach, jakie dziś notują nasi najemcy - wylicza Pyrkowska.

Więcej community relations
Nie bez znaczenia dla wyników w I półroczu pozostaje także wdrożenie we wszystkich trzech centrach Newbridge nowej strategii marketingowej. Ta oparta została przede wszystkim na aktywności eventowej oraz działaniach community relations i CSR.  - Od stycznia realizujemy nową strategię komunikacji, której ciężar w dużej mierze oparty jest na rozwoju relacji z lokalnymi podmiotami oraz ich zaangażowaniu w nasze wydarzenia. Dzięki temu w naszym kalendarzu pojawiły się chociażby akcje o charakterze edukacyjnym i prozdrowotnym z udziałem np. Katarzyny Bosackiej czy Anny Nowak - Ibisz, bezpłatne warsztaty dla dzieci i dorosłych, a także wydarzenia plenerowe np. kino na 70-lecie Nowej Huty. Staramy się, aby nasze akcje marketingowe były wartościowe, łączyły zabawę z edukacją, a także dostarczały naszym klientom wiedzy oraz unikalnych wrażeń. Silna współpraca z lokalnymi partnerami pozwoliła nam w I półroczu jeszcze mocniej osadzić nasze centra w ich sąsiedztwie, tym samy podkreślając ich lokalny charakter - mówi Marta Drzewiecka, marketing & customer experience manager Newbridge Poland.

To nie jedyny nowy akcent. Newbridge Poland postawił także na większe zaangażowanie najemcy w wydarzenia oraz akcje prosprzedażowe. - Marketing centrum handlowego jest dziś marketingiem najemcy, dlatego w naszych działaniach zawsze  w centralnym punkcie stawiamy naszych partnerów biznesowych, tworząc dla nich ciekawą platformę i oprawę do promocji swojej działalności  i oferty. Tym samym stają się oni bezpośrednim beneficjentem podejmowanych przez nas działań marketingowych np. akcji prosprzedażowych. To z kolei przekłada się na rozpoznawalność marki na lokalnym rynku oraz na obroty, jakie notuje najemca - dodaje Drzewiecka.

Zwieńczeniem wdrożenia zmian w portfolio Newbridge ma być odświeżenie logotypu wszystkich trzech centrów oraz nowe nazwy. Obiekty zyskają spójną komunikację wizualną, co dodatkowo ma stanowić znak rozpoznawczy inwestycji Newbride Poland, zwłaszcza w przypadku poszerzenia portfolio.




Tagi: Newbridge Poland


Źródło: Newbridge Poland/Guarana PR

Newbridge Poland to spółka założona w 2015 roku przez międzynarodową grupę Somerston, skupiająca się na inwestowaniu w centra handlowe typy ‘convenience’ oraz parki handlowe.  Obecnie Newbridge jest właścicielem sześciu obiektów handlowych w Polsce: Centrum Handlowego Czyżyny w Krakowie, Centrum Handlowego Bielawy w Toruniu, Centrum Handlowego Guliwer w Łodzi oraz Parków Handlowych Newbridge, zlokalizowanych w Grodzisku Mazowieckim, Włocławku i Namysłowie. Więcej informacji: newbridge.com.pl

 

 

Przypisane branże