Brand story Newbridge może odświeżyć cały sektor convenience Opublikowano 5 czerwca 2019

Newbridge Poland stawia na rozwój centrów convenience znajdujących się w portfolio spółki. Ale zmiany, jakie inwestor wprowadza w obiektach w Krakowie, Toruniu i Łodzi, mają na celu nie tylko umocnienie ich marek, ale przede wszystkim unowocześnienie samego formatu. Wzorem mają być podobne centra w Wielkiej Brytanii.

Więcej niż „convenience”?

Newbridge Poland ma ambitne plany związane z rozwojem swoich obiektów oraz samego formatu „convenience” w Polsce. Inwestor już dziś prowadzi zaawansowane prace mające na celu modernizację centrów Czyżyny w Krakowie, Bielawy w Toruniu i Guliwer w Łodzi. Cel?

- Unowocześniamy nasze obiekty i umacniamy ich marki na lokalnych rynkach. Jednocześnie odświeżamy też cały format „convenience”, pokazując rynkowi retail, w jakim kierunku może dziś rozwijać się ten segment centrów handlowych - mówi Rory Mepham, dyrektor zarządzający Newbridge Poland.

- Wzorem są dla nas podobne inwestycje w Wielkiej Brytanii. Na Wyspach obiekty tego formatu są nie tylko popularnym miejscem robienia szybkich, codziennych i weekendowych zakupów, ale także miejscem, które integruje najbliższe sąsiedztwo i lokalną społeczność - dodaje.

Oferta coraz bardziej zróżnicowana
Pomóc ma w tym nowe brand story, jakie wokół swoich obiektów buduje inwestor, a także dynamiczne zmiany, jakie zachodzą w centrach handlowych Czyżyny, Bielawy i Guliwer. Dziś skupiają się one głównie na 3 obszarach - oferta, przestrzeń i komunikacja.

W zmianach ofertowych Newbridge dąży przede wszystkim do dywersyfikacji i wprowadzenia do tenant-mix nowych marek, dotąd nie kojarzących się w Polsce z  typową ofertą „convenience”.

- Nasze działania zakładają rozwój oferty m.in. w segmencie modowym, wyposażenia wnętrz, gastronomii i rozrywki. Zapraszamy dziś do współpracy zarówno popularne polskie i zagraniczne sieci odzieżowe, w tym sieci dyskontowe, jak również lokalnych biznesmenów, mających pomysły na własne formaty - mówi Mepham.

- Podobne działania prowadzimy także w segmencie „home” i restauracyjno-kawiarnianym. W tym ostatnim sięgamy zarówno po popularne na lokalnych rynkach brandy np. street food i kawiarni, jak również po duże, globalne sieci impulse, refuel&relax czy fast-casual - kontynuuje.

- Umacniamy też ofertę usługową. Naszym celem jest zapewnienie klientom kompleksowej oferty na wyciągnięcie ręki, dostępnej pod jednym dachem. Tak, aby mieszkańcy okolicznych osiedli mogli w centrum załatwić wszystkie niezbędne sprawy od pralni, poprzez pocztę, a na banku i myjni samochodowej kończąc  - dodaje.

Przestrzeń również zyskuje
Jednocześnie Newbridge pracuje także nad rozwojem przestrzeni w swoich  centrach handlowych, inwestując przede wszystkim w nową infrastrukturę oraz odświeżając już obecną. Tutaj również prace skupiają się na kilku obszarach.

- Jednym z priorytetów jest modernizacja pasaży handlowych. Te zyskują dziś drugie życie, zarówno za sprawą remontów, jak również nowych inwestycji, chociażby w strefy food court, małą architekturę, strefy relaksu czy wewnętrzne place zabaw. W prace włączają się także najemcy, którzy modernizują swoje sklepy i koncepty handlowe - mówi Mepham.

- Jednocześnie rozwijamy przestrzeń wokół centrów. Tam powstają nowoczesne miejsca spotkań dla klientów i lokalnej społeczności. Najlepszym tego przykładem jest najświeższa inwestycja w Czyżynach. Przed obiektem powstała właśnie nowoczesna strefa relaksu, która służy całemu sąsiedztwu. Takie inwestycje pozwalają nam poszerzyć funkcję, jaką dotąd pełniło centrum convenience - dodaje.

Więcej community relations
Ale zmienia się nie tylko przestrzeń, także komunikacja. - Od początku tego roku realizujemy nową strategię marketingową, w której mocny akcent położyliśmy na aktywność eventową, edutainment, CSR, a także na działania z obszaru community relations. Ich celem jest zarówno promocja obiektów w ich miastach, ale także budowanie społeczności  i rozwój relacji z sąsiedztwem - mówi Marta Drzewiecka, Marketing & Customer Experience manager w Newbridge Poland.

- W tym celu podejmujemy się realizacji projektów wspólnie z lokalnymi instytucjami, fundacjami, szkołami, stowarzyszeniami, a nawet schroniskami dla zwierząt. Zależy nam na tym, aby nasze obiekty wspierały wartościowe przedsięwzięcia lokalne, organizując wydarzenia ważne dla swojego sąsiedztwa - mówi.

Przykład? W Łodzi Newbridge stworzył w centrum handlowym Punkt Lokalnych Inicjatyw Społecznych. Co miesiąc mieszkańcy miasta mogą poznawać kolejnych społeczników i ich inicjatywy, włączając się tym samym w dzieło pomocy. W obiekcie prowadzone są także kwesty i zbiórki.

W Toruniu z kolei niedawno odbyła się akcja „Wiem, co jem”, podczas której wspólnie z Katarzyną Bosacką centrum handlowe pokazywało mieszkańcom, jak zdrowo się odżywiać i jakie produkty spożywcze wybierać. Również CH Czyżyny włącza się w lokalne inicjatywy, przede wszystkim na rzecz Nowej Huty. Przykładem jest walentynkowa akcja „Zakochaj się w Nowej Hucie”, którą obiekt promował tę część Krakowa.

Centra convenience do tej pory kojarzyły się z dość zachowawczą komunikacją, sprowadzającą się do akcji prosprzedażowych lub powielanych eventów licencyjnych. Budując marki naszych centrów idziemy o krok dalej – dodaje Drzewiecka.

- Tworzymy nowy model komunikacji marketingowej dla tego formatu. Jest to komunikacja zaangażowana, będąca blisko swojego sąsiedztwa, a przede wszystkim czerpiąca z jego potencjału. Takie działania pozwalają na budowanie emocjonalnej więzi klienta z marką centrum, lokują obiekt w samy środku tej społeczności, dzięki czemu staje się on czymś więcej niż tylko sklepem - dodaje.

Inviting. Inspiring. Everyday
Ale nowy model komunikacji to nie jedyne zmiany. Kolejne dopiero przed inwestorem. - W niedalekiej przyszłości planujemy rebranding naszych centrów. Chcemy odświeżyć zarówno logotypy, jak i stosowane fonty. Modernizacja czeka także nasze platformy internetowe. Pozwoli nam to mocno zaakcentować zmiany w centrach, przede wszystkim zmiany w sposobie komunikowania się oraz w ofercie - mówi Drzewiecka.

Póki co jednak Newbridge stopniowo wdraża nową strategie swojej marki. Robi to pod hasłem „Inviting. Inspiring. Everyday”. - Te trzy słowa pokazują doskonale kierunek, w którym rozwijamy nasze brand story i zmiany, jakie mają szansę zajść w całym formacie convenience - mówi Rory Mepham.

- Dzięki ostatnim inwestycjom powoli stajemy się miejscem nie tylko robienia zakupów, ale także spotkań społeczności lokalnej. Pojawienie się nowych marek sprawia z kolei, że coraz więcej klientów wybiera nas ze względu na obecność konkretnego sklepu w ich najbliższym sąsiedztwie - dodaje.

- Jednocześnie pomimo tak dużych zmian zachowujemy to, co cechuje centra convenience. Wciąż pozostajemy miejscem idealnym na codzienne zakupy, w którym można znaleźć szeroką ofertę spożywczą, modową i usługową, ale także atrakcje, które urozmaicają zwykły wypad do sklepu - podkreśla.


Tagi: Newbridge Poland


Źródło: Newbridge Poland/Guarana PR

Newbridge Poland to spółka założona w 2015 roku przez międzynarodową grupę Somerston, skupiająca się na inwestowaniu w centra handlowe typy ‘convenience’ oraz parki handlowe.  Obecnie Newbridge jest właścicielem sześciu obiektów handlowych w Polsce: Centrum Handlowego Czyżyny w Krakowie, Centrum Handlowego Bielawy w Toruniu, Centrum Handlowego Guliwer w Łodzi oraz Parków Handlowych Newbridge, zlokalizowanych w Grodzisku Mazowieckim, Włocławku i Namysłowie. Więcej informacji: newbridge.com.pl
 


 

 

Przypisane branże