W zakończonej właśnie certyfikacji BREEAM-In-Use każde z centrów uzyskało wynik „excellent”, czyli „doskonały”. Bardzo wysokie noty obiekty otrzymały m.in. za energooszczędność, minimalizację zużycia wody czy działania mające na celu ograniczenie zanieczyszczeń i wpływu na środowisko naturalne.
Asesorzy zwrócili uwagę także na to, jak centra oddziaływują na wellbeing i zdrowie, a także, w jaki sposób gospodarują i zarządzają na co dzień swoimi terenami zielonymi. Na ocenie zaważyły także liczne podejmowane działania proekologiczne i to zarówno w obszarze edukacji, jak również inwestycyjnym.
– Coraz wyższe oceny, jakie nasze obiekty uzyskują w kolejnych certyfikacjach BREEAM-In-Use, to dowód na to, że centra ewoluują we właściwym kierunku, mając na uwadze nie tylko swój własny rozwój na rynku, ale także wpływ, jaki dzięki tym zmianom wywierają na swoje otoczenie, środowisko naturalne i człowieka – mówi Marta Drzewiecka, Director w Newbridge.
– Ostatnie lata pod tym względem były dla nas niezwykle intensywne. W parze z zakrojonymi na szeroką skalę modernizacjami, szły bowiem inwestycje mające na celu dostosowanie obiektów do proekologicznych, światowych standardów, w takich obszarach jak chociażby: gospodarowanie energią i wodą, zarządzanie odpadami i recycling – mówi.
– Jednocześnie także jako jedne z nielicznych centrów convenience na rynku wdrożyliśmy autorski i wielowymiarowy program edukacji proekologicznej „eco smart”. Objął on swoim zasięgiem naszych klientów, ale także najemców i partnerów. Za jego sprawą popularyzujemy wiedzę ekologiczną, a także uwrażliwiamy otoczenie na najbardziej palące kwestie np. zmian klimatycznych czy recyclingu na co dzień – dodaje.
Kierunek zmian, jaki obserwuje się w Newbridge, zgodny jest dziś nie tylko z oczekiwaniami rynku, ale także konsumenta. Ten przywiązuje coraz większą wagę do zakupów w miejscach, które świadomie i odpowiedzialnie podchodzą do zagadnień związanych z ochroną środowiska.
Jak czytamy w badaniach GfK dla Polskiej Rady Centrów Handlowych, ten aspekt ważny jest dziś już dla 40% kupujących. Co więcej, również w badaniach dla PRCH, przygotowywanych przez PwC, 56% klientów skłonnych byłoby zmienić odwiedzane przez siebie centrum na takie, które dba o środowisko.
– Polacy chcą robić zakupach w miejscach, które są świadome tego, jaki wpływ wywierają na środowisko, a dzięki temu dokładają wszelkich starań, aby go zminimalizować. Ceni się dziś obiekty eko-świadome i eko-odpowiedzialne, które działają w sposób zrównoważony oraz uczą klienta takich postaw poprzez popularyzację np. zasad recyclingu – mówi Marta Drzewiecka
– W tym obszarze w ostatnich 10 latach zaszły ogromne zmiany na plus. Ekologia przestała być tylko dodatkiem do działalności centrum handlowego czy jego aktywności marketingowej, stała się za to fundamentem rozwoju i realizacji kolejnych inwestycji. Wzrosło przy tym także znaczenie takich certyfikatów jak BREEAM In-Use, które potwierdzają, w sposób niezależny, że centrum handlowe zmienia się z myślą o środowisku – dodaje.
Źródło: Newbridge Poland/Guarana PR
Newbridge Poland to spółka skupiająca się na inwestowaniu w centra handlowe typu convenience oraz parki handlowe. Obecnie w portfolio Newbridge Poland znajduje się 6 obiektów handlowych w Polsce: Centrum Nowe Czyżyny w Krakowie, Centrum Nowe Bielawy w Toruniu, Centrum Nowa Górna w Łodzi oraz Parki Handlowe Newbridge, zlokalizowane w Grodzisku Mazowieckim, Włocławku i Namysłowie. Więcej informacji: newbridge.com.pl