Choć doba pandemii doświadczyła rynek centrów handlowych, to wciąż wiele z nich nie zapomina o potrzebach swojego sąsiedztwa. Przykładem takiego podejścia są centra convenience z portfolio Newbridge: Nowe Czyżyny, Nowe Bielawy oraz Nowa Górna.
Wszystkie trzy centra w ostatnim czasie zaangażowały się w rozwój młodych talentów oraz promocję aktywności fizycznej wśród najmłodszych, tak ważnej w dobie COVID-19. – Wsparcie sąsiedztwa i mikrospołeczności od zawsze było wpisane w strategię CSR naszych obiektów. W ostatnim czasie postawiliśmy akcent na potrzeby najmłodszych, wsparcie ich rozwoju i aktywności sportowej, jako elementu prozdrowotnego – mówi Marta Drzewiecka, Director w Newbridge.
I rzeczywiście, w ciągu ostatnich miesięcy Newbridge został partnerem kilku lokalnych organizacji z Krakowa, Torunia oraz Łodzi zajmujących się popularyzacją sportu wśród dzieci i młodzieży oraz stawiających na rozwój ich zainteresowań.
Przykład? Krakowskie centrum handlowe Nowe Czyżyny w maju tego roku zostało oficjalnym sponsorem sekcji kajakowej Yacht Clubu Kraków, wspierając rozwój młodych kajakarek i kajakarzy. Działania w tym przypadku objęły pomoc finansową w zakresie codziennego funkcjonowania klubu, m.in. wsparcie przy zakupie niezbędnego sprzętu regatowego, strojów w barwach klubowych dla dzieci i młodzieży czy dofinansowanie wyjazdów na obozy szkoleniowe.
Co więcej, Nowe Czyżyny dołączyły także do grona partnerów placówki opiekuńczo-wychowawczej SIEMACHA Spot 24/7 w Nowej Hucie, która zajmuje się wsparciem dzieci i młodzieży w trudnej sytuacji rodzinnej. W tym przypadku krakowskie centrum pomogło m.in. w doposażeniu placówki, ale także dofinansowaniu zajęć dodatkowych, np. nauki języków obcych, wycieczek czy zajęć sportowych podopiecznych krakowskiego oddziału SIEMACHA Spot.
Z kolei toruńskie Nowe Bielawy otoczyły opieką lokalny klub sportowy MKS Włókniarz Toruń, od początku istnienia zajmujący się szkoleniem dzieci i młodzieży, a którego wychowankowie byli powoływani do reprezentacji narodowych w piłce nożnej. Podczas jednej z akcji w centrum handlowym gościli przedstawiciele klubu, prowadzony był także nabór i zapisy do szkółki piłkarskiej dla dzieci i młodzieży od 5. roku życia.
Trzecie z centrów, Nowa Górna zlokalizowana w Łodzi, wspiera natomiast działający w swojej okolicy Chojeński Klub Sportowy, klub o blisko 100-letniej tradycji kształtujący pokolenia łódzkich sportowców, w którym aktualnie działa sekcja piłki ręcznej.
Jak zaznaczają przedstawiciele Newbridge, wsparcie organizacji akurat o takim profilu tematycznym, nie jest przypadkowe, a wynika z potrzeby działania real-time.
– Staramy się wsłuchiwać w bieżące potrzeby naszego najbliższego otoczenia i zgodnie z tym kształtować nasze działania. „Koronarzeczywistość” była bezlitosna dla wielu lokalnych organizacji, z którymi chcemy być solidarni w tym niełatwym czasie. Aktualnie jednym z naszych priorytetów jest pomoc najmłodszym mieszkańcom Krakowa, Torunia oraz Łodzi. Dlatego tworzymy dzieciom i młodzieży warunki do rozwoju ich pasji i uprawiania sportu, co jest palącą potrzebą w dobie COVID-19 – podkreśla Drzewiecka.
Wsparcie młodych w dobie pandemii
Zdaniem przedstawicieli Newbridge, skupienie się na promocji aktywności ruchowej oraz upowszechnianie sportu w tej grupie wiekowej jest tym bardziej istotne z powodu alarmujących statystyk.
– Nie zapominajmy, że młode pokolenie jest jedną z najbardziej poszkodowanych grup społecznych w wyniku pandemii. Głosy światowych organizacji, badania oraz analizy psychologów potwierdzają, że domowa izolacja i ograniczenia związane z COVID-19 pogłębiły problem coraz gorszej kondycji fizycznej dzieci i młodzieży, ale także odbiły się na ich zdrowiu psychicznym. Jeśli zabraknie długoterminowych rozwiązań np. realnego wsparcia lokalnych organizacji popularyzujących sport wśród najmłodszych, skutki mogą być fatalne – informuje Marta Drzewiecka.
Jak zapewnia Newbridge, wsparcie partnerów działających na terenie 3 miast nie sprowadza się jedynie do działań sponsoringowych, ale budowania trwałych relacji.
– Zakładamy długofalową współpracę polegającą na systematycznym wsparciu akcji i inicjatyw naszych partnerów, dotyczy to zarówno organizacji wspólnych wydarzeń tematycznych na terenie centrów, akcji informacyjnych na naszej stronie internetowej, a także prowadzonych działań na social mediach. W dzieło pomocy angażujemy również naszych najemców oraz klientów, regularnie organizujemy zbiórki oraz edukujemy mieszkańców, uwrażliwiając na ważnie społecznie tematy – podsumowuje Marta Drzewiecka.
Źródło: Newbridge Poland/Guarana PR
Newbridge Poland to spółka założona w 2015 roku przez międzynarodową grupę Somerston, skupiająca się na inwestowaniu w centra handlowe typu ‘convenience’ oraz parki handlowe. Obecnie w portfolio Newbridge Poland znajduje się 6 obiektów handlowych w Polsce: Centrum Nowe Czyżyny w Krakowie, Centrum Nowe Bielawy w Toruniu, Centrum Nowa Górna w Łodzi oraz Parki Handlowe Newbridge, zlokalizowane w Grodzisku Mazowieckim, Włocławku i Namysłowie. Więcej informacji: newbridge.com.pl